Tuesday, May 04, 2010

Anti-Semitic news articles published in Venezuelan media between April 26 and May 3, 2010

Bn’ai Brith Venezuela compiles a weekly list of anti-Semitic and anti-Israel news pieces from the main media in the country. Most of these articles have shocking titles or content, which is why it is important to translate this list into English and diffuse it globally. I try to translate as closely as possible to the Spanish version, so that the essence of the information is preserved. I have also searched for the original article on the internet, if it is available.

SPECIAL NOTE: I have left the Spanish term "Cisjordania" instead of substituting it for "Judea and Samaria", "the West Bank", "the disputed territories", or similar expressions, since each name carries its own connotation.


21/04/2010 – National Association of Community, Free and Alternative Press (ANMCLA). Title: Mercosur FTA - Israel: the Southern Bloc Seals its Complicity with the Apartheid Zionist Regime (TLC Mercosur - Israel: El bloque sureño sella su complicidad con el régimen sionista de Apartheid) Link

26-04-2010 – Aporrea (government-managed). By Gabriela Barradas. Title: The Right Rules Us (La derecha nos gobierna) Link
“The private media prevents us from exercising true freedom of choice, from expressing ourselves, and turn us into alienated masses that serve the interests of the Zionist market and the Opus Dei mafia.”

27/04/2010 – Aporrea (government-managed). By José Sant Roz. Title: Moisés Naim: A Venezuelan Falcon Fed with McChicken (Moisés Naim: Un halcón venezolano alimentado con Mcpollo) Link
“This Zionist man, Moisés Naim, has dedicated extensive works to the topic of corruption and has received blunt replies…”

27/04/2010 – Telesur TV channel (government-managed). The evening news.
Piece about “Palestinians protest against Israeli oppression in occupied territories.”

27/04/2010 – Aporrea (government-managed). By Lucio Aranguren. Title: Response to an Old Priest Friend (Respuesta a un viejo amigo sacerdote) Link
“Every day, children, women and elderly die in Iraq, Afghanistan and Palestine, because of the whim of a few…”

27/04/2010 – Telesur TV channel’s website (government-managed). From a news agency’s report. Link
“The President of the Palestinian National Authority (PNA), Mahmoud Abbas, stated that he was hopeful about possible advances for dialogue towards a peace process in the Middle East, in spite of Israel’s intransigence with respect to its colonialist policy over the occupied Palestinian territories.”

27/04/2010 – Aporrea (government-managed). By Javier Monagas Maita. Title: From Noriega to Uribe. Only Yanquee Interests Deprive (De Noriega a Uribe. Solo los intereses yanquis privan) Link
“Question: Why is it that the yanquee Zionist assassin empire is so ungrateful?”

27/04/2010 – Aporrea (government-managed). By Manuel Taibo. Title: To Understand the Truth (Para entender la verdad) Link
“We immediately recognize that dogma systems, like those of fascism and Zionism-imperialism, are even worse than religions.”

27/04/2010 – Venezuelan Television Channel (state-owned channel). Show: “Dossier”. Conducted by Walter Martínez.
Using videos, he remembered a young woman who was ran over by Israeli bulldozers in 2003 and emphasized how this tragedy occurred in front of the cameras of accredited reporters. He also showed images of the detention of a Palestinian protester in Cisjordania, and of Israeli soldiers throwing chemical liquids to camera-people and photographers to prevent recording.

27/04/2010 – Aporrea (government-managed). By David Goebmann and Fabian Scheidler. Title: The Mulás are Not Suicidal (Los mulás no son suicidas) Link
Interview with Noam Chomsky. Interview with the U.S. professor in which he criticizes Israel’s nuclear arsenal.

28/04/2010 – Telesur TV channel (government-managed). Morning news.
It spread images of East Jerusalem titled “Jerusalem mayor ratifies Palestinian colonization plan” (should be Israeli colonization plan; there is a headline error). It also spread news agency reports about “marches in solidarity for Palestinian prisoners in Israeli jails”, commenting about the “difficult” humanitarian conditions to which they are subjected.

28/04/2010 – Aporrea (government-managed). By Alfredo Jalife-Rahme. Title: The Unqualified Anglo-Saxon “Qualifying Agencies” (Las descalificadas “agencias calificadoras” anglosajonas) Link
Arguments that it is a waste of time to go into depth about the very boring obscene deceits of Israeli-Anglo-Saxon dark banking, which [Aporrea] has already denounced since it put into evidence the “dark side of globalization.”

28/04/2010 – Telesur TV channel (government-managed).
“Syria attributes the little opportunity for peace in the Middle East to Israel’s bellicose position.”

28/04/2010 – Venezuelan National Radio (state-owned station).
Israel: Palestinians are arrested and expulsed from Cisjordania. Since April 13, the definition of “infiltrated individual” has been extended to include every person that is found in Cisjordania with no permission from Tel Aviv. Israel persists in its campaign of arrests and expulsions of Palestinians in the Cisjordania area.

28/04/2010 – Venezuelan Television Channel (state-owned channel). Show: “La Hojilla”. Conducted by Mario Silva.
It makes reference to the “person linked to Zionism that manipulated history.” It then broadcasts a video with declarations from professor Heinz Sonntag.

28-04-2010 – Bolivarian News Agency (State’s press agency).
Diffuses a report titled: UN demands that Israel resumes peace process in the Middle East. (ONU reclama a Israel reanudar proceso de paz en Medio Oriente.)

29/04/2010 – Telesur TV channel (government-managed). The morning news.
“Due to the Israeli blockade, Palestinians are forced to use tunnels to bring food into Gaza, and Egypt attacked these tunnels because of Israeli pressure, killing 5 Palestinians.”

29/04/2010 – Aporrea (government-managed). By Javier Alexander Roa. Title: Official Visit to Israel? (¿Visita oficial a Israel?) Link
“The Colombian Chancellor has in his agenda a meeting with Jewish Colonizers, with the Israeli President, Shimon Peres, and the Chief of the Mossad. Likewise, he has in his agenda a visit to the old city of Al Quds, or Jerusalem as is wrongly called by the Zionists.”

30/04/2010 – Telesur TV channel (government-managed). The morning news.
It reiterates that “since 1967, Palestinian territory is occupied by Israeli forces.”

03/05/2010 – Telesur TV channel (government-managed). The morning news.
It showed images of a soccer championship in Gaza to commemorate three years of Israel’s economic blockade to the Palestinians. Additionally, it shows the testimonial of a Palestinian soccer player who complains about Israeli professional soccer teams competing internationally, while the Palestinians cannot even travel to Jerusalem for a friendly match.


27/04/2010 – Aporrea (government-managed). By Francisco Natera. Title: María Corina Machado in open panoramic screen (María Corina Machado en pantalla panorámica abierta...) Link
“The Machado Zuloaga are a curse that was sent to us, I don’t know where from, because even Jews as they are, they were already here during the colonization, and their fortune was as big as the Bolivar’s, and this because of smuggling.”

03/05/2010 – Telesur TV channel (government-managed). The morning news.
International news agency’s report about Israel called: Ultra-Orthodox Individuals against Law that Bans Commerce in Animal Fur (Ultra-ortodoxos en contra de ley que prohíbe comercio con pieles de animales). In images, it shows religious Jews (specifically chasiddim from Breslov) selling and wearing fur hats.

No comments:

Post a Comment